Göteborg: Reklam, journalistik eller något annat? 17 maj

Västra frilansklubben inbjuder till afterwork för frilansjournalister på temat Reklam, journalistik eller något annat? den 17 maj. 

Kan vi som frilansjournalister ena timmen vara journalister, andra timmen informatörer för att sen avsluta dagen med några timmars jobb som copy?

Annonsformatet native advertising breder ut sig. En betald annons som harmonierar med omgivningen. Högt läs- och mervärde, och ibland förvillande lik den journalistiska text som den är placerad sida vid sida med. Vad har detta för etiska, redaktionella och kommersiella konsekvenser? Hur ska vi frilansjournalister tänka och agera?

Medverkande:
Ulrika Widsell, vice ordförande SJF. ordförande i Yrkesetiska nämnden (YEN)
Christian Dahlborg, vd Brand Publishing (dotterbolag till Spoon)
Fler namn tillkommer. Håll utkik på hemsidan och/eller Facebook för info om det.

Moderator: Olav Fumarola Unsgaard, Västra frilansklubben
Tid: 17 maj kl 17-19
Plats: Göteborgs litteraturhus, Heurlins plats 1

Fritt inträde. Västra frilansklubben bjuder på ett glas vin eller alkoholfritt alternativ.

Lämna ett svar